sverigedemokraterna

i skolan ska jag, amanda & amanda skriva ett pm om sverigedemokraterna & deras partiledare jimmie åkesson. Kan inte rå för att ju mer jag läser om dem, så känns det som att de har en hel del bra synspunkter trots allt. Jag vet att många av dem uttrycks att vara helt knasiga och farliga, men i grund å botten så tror jag att det är mest media som får dem att låta otäcka, för om man läser om dem så äre det ju inte så att de vill slänga ut & stoppa alla muslimer från att komma in i sverige. Utan de vill minska intaget av dem, så att alla som kommer in kan anpassa sig till sverige och få den hjälpen de behöver för att lära sig språket etc. För som det är nu, så tar vi bara in massa och dock inte ta hand om alla, många klarar sig och anpassar sig bra medan andra inte får någon hjälps alls, utan får gå på bidrag m.m. Nu säger inte jag att jag skulle tänka mig rösta på SD, de är fortfarande alldes för rasistiska men som sagt så har de en del bra synpunkter! ;

"För 20 år sedan tror jag att de flesta svenskar skulle ha mycket svårt att tänka sig att islam skulle komma att bli Sveriges näst största religion, att svenska konstnärer som kritiserar eller skojar med islam skulle leva under ständigt dödshot, att ett tiotal muslimska terrororganisationer skulle komma att etablera sig i Sverige, att ledande muslimska företrädare skulle framföra krav på införandet av sharialagar i Sverige, att svenska landsting skulle använda skattebetalarnas pengar till att skära av förhuden på fullt friska småpojkar, att Sverige skulle ha flest våldtäkter i Europa och att muslimska män skulle vara mycket kraftigt överrepresenterade bland förövarna, att svenska badhus skulle införa separata badtider för män och kvinnor, att svenska kommuner skulle överväga införandet av könssegregerad simundervisning i skolorna, att frysdiskarna i våra livsmedelsbutiker skulle erbjuda ritualslaktat kött samtidigt som svenska förskolor slutar att servera fläskkött, att svenska skolor skulle införa nya lov för att fira avslutningen på Ramadan samtidigt som kyrkliga skolavslutningar förbjuds på fler och fler skolor och så vidare."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0