hur går en operation till?

blää astrött är jag
bara somnar när jag försöker plugga!
beror nog på den där rakarns narkosen igårrrr
tänkte att jag kunde berätta lite kortfattat hur det går till vid en operation för er som inte vet, börjar ju bli van nu liksom ehehehe.
iallafall så börjar man med att duscha massa gånger med Hibiscrub, som är bakteriedödande och luktar alkohol, mums!
när man har anmält sig å grejjer på sjukhuset får man byta om till sjukhuskläder (världens sexigastee trosoor). efter det får man lite piller, svara på frågor & doktorn ritar lite på en.
sen får man följa med en doktor till själva operationssalen där man får lägga sig i en "säng". där ligger man och kollar på alla grönklädda människor som springer omkring och allt händer samtidigt liksom: en försöker hitta blod till blodprov & sticker överallt, en annan mäter blodtryck, en sticker in slangar till dropp, en provar storlekar på narkosgrejjen på munnen, en fixar med armen med mera. så allt händer verkligen samtidigt och jag är extremt tacksam över att jag alltid lyckas hålla mig så lugn och icke nervös!
samtidigt som det händer så får man börja andas in narkos och sen blir det svart!
några timmar senare vaknar man i ett uppvakningsrum med andra människor. man är helt trött, förvirrad och har ont. har lyckats dra ut lite grejjer ur näsan vid mina uppvaknanden, som sedan någon sköterska trycker in igen. själva uppvakningen är faktiskt det jobbigaste enligt mig, man vet liksom inte vart man ska ta vägen, man är så trött men det gör för ont för att sova, man mår illa och hela kroppen skakar. usch ja! denna gången fick jag medicin för att jag inte skulle må så illa och vara yr, eftersom jag höll på å svimma & spy flera gånger förra gången, så det var skönt!
ah sen vare inte så mycket mer, bara se till att bli pigg, kissa & äta en macka, sen får man åka hem ;)

kul inlägg också, men kan ju va bra å vetaaa och försöka att undvika!

Kommentarer
Postat av: Trudy

Du har räddat mig från ett nevöst sammanbrott. TACK.

2011-11-02 @ 18:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0