ehehe nostalgi

mamma hittade min gamla diktbok som jag skrev för cirka tio år sedan, så tänkte dela med mig av några här ;) hähä
-
snögubbens tanke - "oj oj. nu håller jag på att smälta ner i en pöl, moroten har halkat ner ett hack. ena öhat har trillat av om min snölykta Ture, som jag kallar den, är redan borta av solen. barnen i huset är i skolan så dom kan inte bygga om mig. oj oj oj. "
-
julskinkan - "jag har varit en lite gris. jag kan inte tänka mig att jag var varit en liten gris och nu en stor skinka. jag trodde ju att jag skulle bli en korv. ett äpple är inte vad jag önskar mig att ha i halsen, så kvävande. när jag var liten såg jag mina föräldrar hade det i mun när jag tittade in i fönstret. så vidrigt"
-
köttbullen - "jag är rund och ligger på en tallrik. tur att jag inte är en mamma scan, mycket hellre hemmagjord. snart blir jag uppäten, man fick då inte njuta av litvet länge. nu är det kört!"
-
löv - "löv löv som faller ner från träden är höstliga. för när hösten kommer, kommer löven ner, dom är gula eller röda. för rött är sött så då är löven gula och röda och söta. för när hösten kommer faller löven ner och blir gula röda och söta och sen blir dom en röta. "
-
havet- "havet är blått och grönt. på stranden sitter feta bebisar och äter glas. och i vattnet springer krabbor och boter tanter i rumpan. betten svider och så måste man gnida och växter slingrar sig runt benen. havet är allt härligt iaf"
-
svampar - "när jag plockade svamp hörde jag katarellen säga till tratten - nu denna dag blir jag är fötig svamp. men svamp vill jag ha, svamp vill jag plocka, svamp vill jag äta, svamp är bra att ha tycker iaf jag"

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag tyckte om de här!

2011-10-25 @ 19:04:59
URL: http://hannatselin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0