dag 1 - Presentera dig själv

aho okej, jag heter ebba persson som kanske alla redan vet.
den 15 november 1991 ploppade jag ut ur i min mamma i staden Umeå
där bodde jag i cirka ett år, eftersom min pappa utbildade sig där?
pappsen fick jobb i örebro så där bodde vi kanske i 2-3 år
och nu bor jag här, hem kära hem! i skogen mellan finnerödja & hova, just nu med pappa & mamma, eftersom brosan har flyttat hemifrån.
har sina nackdelar att bo på landet men trivs som fisken i vattnet ändå :)
lekte jämt med mina kusiner & bror när jag var liten, hade "sommarteatrar", djursjukhus med hanna och alla möjliga saker. wish a could be a child again! ibland iaf ;)

när vi flyttade hit så gick jag hos en dagmamma där jag träffade min kära elin, ganska så busiga var vi ändåå. käka giftiga löv å grejjer! Efter dagmamma-tiden blev det skola i finnerödja, där jag träffade en utav mina bästa kompisar malin. å sååå högstadiet i laxå och gymnasiet i örebro (johnbauer - media) där jag oxå hade en kanonklass som jag saknar!
nu har jag blivit stor och går på universitet, mediakommunikations linjen. ska nämligen bli rik och tjäna fett mkt cash! jeppjepp

Jag har alltid vart helt crazy i djur, älskar dom verkligen (undantag för ormar & sniglar + småkryp)
har haft en hel del djur, t.ex ; katter, hundar, kaniner, marsvin, höns, får, hästar, dansmöss m.m!
tyvärr är vi alla lite allergiska för djur, så hundar har inte funkat i längden :(
hästar & ridning har också vart en stor del i mitt liv. började på ridskolan i gårdsjö med hanna när vi var ganska så små. först ridlektioner, sen stallvärd, skötare och sen skaffa egna hästar. har haft 6 egna här hemma och jag saknar det verkligen! så underbart att sitta på hästryggen.

ett viktigt moment i mitt liv som är värt att nämnas är när jag gick i nian. dåraaa började jag vara i hova och träffade alla underbara människor där. då förändrades allt väldigt mycket och jag är apglad att jag börja va i där! ehhehehe vad skulle jag göra annars liksom?

ah det var väl lite om mitt liv dåraa, annars vet jag inte riktigt hur jag är som person? är ganska så blyg och tar ett tag innan jag riktigt kan slappna av och bara va mig själv bland människor. de som egentligen har träffat på det riktiga & spralliga jag är nog min familj och mina närmsta vänner(mest malin eftersom hon har smittat mig med sin crazy-sjukdom) hiihiiii. nemen tycker det är ganska jobbigt att jag är blyg, är ju inte det egentligen, eller vafan? vill inte va det. ah precis.

men ah jag tycker mitt liv är rätt bra ändå, fina vänner & en underbar familj som har gett mig en asbraa uppväxt ;)

ihihi jag matar får!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0